WoningSchouw

Om jouw huis van een energielabel te voorzien en advies te geven over het (verder) verduurzamen van je woning, zijn homeQgo en WoningSchouw een duurzame samenwerking aangegaan.

Doe de scan voor gratis advies

Start de scan
Samenwerking homeQgo en Woningschouw

Wie is WoningSchouw?

Op deze pagina

Wat doet WoningSchouw? Waarom werken homeQgo en WoningSchouw samen? Hoe verloopt het proces? Veelgestelde vragen

WoningSchouw is een landelijk onafhankelijk werkende organisatie uit Eefde. Het bedrijf heeft al meer dan 30 jaar ervaring met het geven van bouwkundig advies- en keuringen. Ze werken alleen met gecertificeerde experts en energie-adviseurs. De opgestelde rapportages en adviezen van WoningSchouw zijn onafhankelijk, betrouwbaar en erkend door alle AFM geregistreerde financiële instellingen. WoningSchouw is bovendien NL-EPBD gecertificeerd. Ze hanteren een kwaliteitsbeleid op BRL 9500-01 niveau, waarbij regelmatig interne en externe audits plaatsvinden. Daarnaast zijn ze lid van het keurmerk Vakkundig Gekeurd.

Wat doet WoningSchouw?

Woningschouw Partner logo homeQgo

De gecertificeerde bouwkundige specialisten van WoningSchouw zijn landelijk werkzaam en op diverse plekken in Nederland gestationeerd, zodat we snel kunnen schakelen. Daardoor kennen de inspecteurs de regionale gebieden met alle specifieke kenmerken en bouwstijlen. De aansturing van de bouwkundigen gebeurt vanuit hun kantoor in Eefde. De bevindingen van de diverse inspecties worden vastgelegd in duidelijk leesbare en heldere rapporten.

Waarom werken homeQgo en WoningSchouw samen?

WoningSchouw en homeQgo hebben hun krachten gebundeld om jou het beste verduurzamingsadvies te kunnen geven. WoningSchouw voert in opdracht van ons de huisbezoeken uit en samen maken wij het beste energie verbeteradvies voor jouw situatie. WoningSchouw zorgt ervoor dat jij weet wat je huidige energielabel is en wij zorgen ervoor dat je direct na het onderzoek vrijblijvend de beste offertes voor jouw specifieke situatie ontvangt. Samen maken we ons sterk voor een groenere wereld en zorgen we dat jij flink kan besparen op je energierekening.

Verloop adviesrapport en nieuwe energielabel - homeQgo

Hoe verloopt het proces?

1. Afspraak maken voor energieadvies

Zodra je de bevestiging van je aanvraag binnen hebt op je mail, word je binnen 1 werkdag door WoningSchouw gebeld voor het maken van de afspraak voor het huisbezoek.

2. Bezoek van de expert

Binnen 7 werkdagen nadat je bent gebeld voor een afspraak vindt het huisbezoek plaats. Zorg ervoor dat je, voordat het huisbezoek plaatsvindt, het intakeformulier hebt ingevuld en alle benodigde documenten hebt opgestuurd of klaar hebt liggen. De adviseur is gemiddeld 1 tot 2 uur bezig met het onderzoek van de woning.

3. Energie verbeteradvies en energielabel

Binnen 7 werkdagen na het huisbezoek van de expert staan het energieverbeteradvies inclusief het huidige energielabel klaar in jouw homeQgo omgeving. Je krijgt een mail zodra je deze kan bekijken. Heb je nog een vraag over het energie verbeteradvies of je energielabel? Neem dan contact op met een van onze adviseurs, ze kijken graag met je mee en helpen je verder. Je kan ze bereiken door je vraag te stellen in de live chat, te mailen naar info@homeqgo.nl of te bellen naar: 085-3030885

4. Gratis offertes op maat

Op basis van het onderzoek van WoningSchouw staan er in jouw homeQgo omgeving vrijblijvende offertes klaar. Deze offertes zijn specifiek voor jouw woning opgemaakt. Zo kan jij direct beginnen met verduurzamen en energie besparen! Heb je nog vragen over een van de offertes neem dan contact op met een van onze adviseurs door te mailen naar: info@homeqgo.nl, te bellen naar: 085-3030885 of je vraag te stellen in de live chat.

5. Installatie verduurzamingsmaatregelen & Nieuw energielabel

Na het accepteren van de offerte(s) bij ons zal de installateur contact met je opnemen en een datum inplannen om aan de slag te gaan. Zodra de installatie is voltooid krijg je een gratis nieuw energielabel. Vanaf dat moment kan jij achterover leunen en beginnen met het besparen op je energierekening!

Veelgestelde vragen

Algemene vragen

Wat zijn de voorwaarden van dit initiatief?

Om mee te doen aan dit initiatief moet je een hypotheekklant van de ABN-AMRO zijn.

Moet ik betalen voor het energieverbeteradvies?

Je krijgt geen factuur opgestuurd voor het verbeteradvies.

Energieverbeter advies

Wanneer krijg ik het energieverbeteradvies en energielabel?

Het adviesrapport staat binnen vijf werkdagen na het huisbezoek in je homeQgo mijnomgeving voor je klaar. Je ontvangt hierover een bericht op je mail.

Kan mijn nieuwe energielabel anders zijn dan het oude?

Ja, het kan zo zijn dat je nieuwe label anders is dan je oude label. Het energielabel kan verouderd zijn waardoor je nu een ander label krijgt.

Krijg ik uitleg bij mijn energieverbeter advies?

Ja, als jij uitleg wilt bij het energieverbeter advies kan je contact opnemen met een van onze adviseurs.

Hoe lang is mijn energielabel geldig?

Je energielabel is 10 jaar geldig na uitgifte van het label. Dit kan je terugvinden bij het officiële document dat terug te vinden is bij mijoverheid.nl

Afspraak wijzigen, annuleren of veranderen

Wie bel ik voor het maken van een afspraak voor een huisbezoek?

Zelf hoef je niet te bellen naar WoningSchouw voor het maken van een afspraak. Zij zullen binnen 1 werkdag na bevestiging van je aanvraag contact met jou opnemen en de afspraak inplannen. Wil je de afspraak wijzigen, dan moet je zelf contact opnemen met WoningSchouw. Dit kan via het nummer: 088 - 780 07 00

De dagen die jullie voorstellen voor een huisbezoek passen mij niet. Wat kan ik doen?

WoningSchouw neemt telefonisch contact met je op voor het maken van de afspraak. Mocht het zo zijn dat je een afspraak hebt ingepland en toch niet kan, bel dan zo snel mogelijk naar WoningSchouw om de afspraak te wijzigen. Dit kan via het nummer: 088 - 780 07 00 .

Hoe zeg ik mijn afspraak voor het huisbezoek af?

Je kan de afspraak voor het huisbezoek van WoningSchouw telefonisch afzeggen. Bel uiterlijk 48 uur voor de afspraak naar het nummer: 088 - 780 07 00.

Kan ik na het annuleren nog een nieuwe afspraak maken voor een huisbezoek?

Na het annuleren van de afspraak kan je een nieuwe afspraak inplannen. Let er wel op dat je zsm de afspraak afzegt (ten laatste 48u voor het bezoek), doe je dit niet dan worden er mogelijk kosten in rekening gebracht.

Over het huisbezoek van woningschouw

Hoe bereid ik me voor op het huisbezoek?

Er zijn een aantal zaken die jij kan doen om je zo goed mogelijk voor te bereiden op het huisbezoek.

Zorg ervoor dat:

  • Je het formulier dat in je in de mail hebt ontvangen is ingevuld.
  • De plek van je cv-ketel bereikbaar is.
  • De kruipruimte bereikbaar is.
  • Je raamdecoratie open is.
  • Binnendeuren openstaan. 
  • Buitendeuren en ramen dicht zijn.
  • Als je een vlizotrap of kelder hebt, zorg dat deze bereikbaar zijn.
  • De vloerverwarming goed bereikbaar is, als je die hebt 

Welke documenten kan ik klaarleggen voor het huisbezoek?

Als het goed is heb je in de mail een vragenlijst ontvangen. Als je deze hebt ingevuld, inclusief de beschikbare documenten hoef je niks klaar te leggen. Heb je wel de documenten, maar niet in de mail leg dan alle gevraagde documentatie klaar voor de adviseur. Dan kan deze zo goed mogelijk het energielabel bepalen.

Ik mis de informatie die jullie vroegen in het intakeformulier. Kan het huisbezoek nog doorgaan?

Ja, het huisbezoek kan gewoon doorgaan. De informatie die wordt opgevraagd is uitsluitend nodig om het energielabel zo goed mogelijk te kunnen bepalen, heb je deze informatie niet tot je beschikking dan zal de adviseur terugvallen op de openbare gegevens van de woning, zoals het bouwjaar.

Wat gebeurt er tijdens het huisbezoek?

Tijdens het huisbezoek komt er een adviseur langs die de woning komt inspecteren. Het huisbezoek zal tussen de 1 en 2 uur duren, afhankelijk van de grootte van de woning. De adviseur zal op basis van de verkregen documenten en de bevindingen in de woning het verbeteradvies en energielabel bepalen.